نماد سایت هستی بابایی

میکاپ عروس چیست ؟ معرفی انواع سبک های میکاپ عروس

5/5 - (1 امتیاز)

شب عروسی یکی از بهترین شب‌هایی که در طول عمر خود تجربه خواهد کرد و برای اینکه این شب قشنگ به یکی از خاطره‌انگیزترین و خاص‌ترین تبدیل شود باید شرایط متفاوتی را به وجود آورد و یکی از آن موارد میکاپ عروس است. میکاپ به معنای رنگ و لعاب بخشیدن به‌صورت و پنهان کردن عیب‌های چهره‌ها است. به‌اصطلاح به کسی که عمل میکاپ را روی صورت شما انجام می‌دهد میکاپ آرتیست گفته می‌شود. میکاپ صورت بانوان انواع گوناگونی دارد که هرکدام از این نوع ، اصول خاص خودشان رادارند. ما قصد داریم در این مقاله برای شما عزیزان انواع میکاپ را توضیح دهیم.

میکاپ عروس چیست؟

میکاپ یک واژه انگلیسی است و در زبان فارسی به آرایش چهره ترجمه می‌شود. میکاپ عروس یا همان آرایش عروس، یکی از مهم‌ترین و پراهمیت‌ترین کارها در روز عروسی شما عزیزان خواهد بود میکاپ عروس، به میکاپ و آرایشی گفته می‌شود که در شب عروسی بر چهره عروس طراحی خواهد شد.

این رشته ازجمله حوزه‌های هنری به شمار رفته و افرادی که به‌عنوان انجام دهنده میکاپ مشغول به کار هستند، باید تجربه و مهارت زیادی داشته باشند تا بتوانند بهترین را انجام دهند. درباره‌ی میکاپ عروس باید بگوییم که این سبکِ آرایشی، تنها روی چهره عروس طراحی خواهد شد و به دلیل بالا بودن مهارت آرایشگر، تفاوت چشمگیری را در چهره عروس ایجاد خواهد کرد.

میکاپ عروس مانند لباس عروس سبک و استایل های گوناگونی دارد. ازآنجایی‌که این هنر با خلاقیت توأم است، سبک‌ها و مدل‌های زیادی از میکاپ عروس را می‌توان در جهان و حتی در کشورمان ایران مشاهده کرد. سبک آرایش به روش‌های و شیوه‌های استفاده از لوازم‌آرایش که در صورت انجام می‌شود گفته خواهد شد. معمولاً با توجه به علاقه شخصی عروس و با توجه به چهره و میمیک صورت او انجام می‌شود، یکی از سبک‌های آرایش انتخاب‌شده در شب عروسی روی صورت عروس پیاده خواهد شد.

 

 

معرفی انواع سبک‌های میکاپ عروس

سبک آرایش کلاسیک (Makeup Classic) ترندترین انواع سبک و مدل میکاپ عروسیکی از پرطرفداریم سبک از انواع مدل آرایش عروس؛ که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد، میکاپ کلاسیک (Makeup Classic) است. در مورد استایل کلاسیک در این سبک از آرایش عروس کلاسیک شاهد هیچ‌گونه طراحی و دیزاین نخواهید بود. آرایش چهره شمارا مشابه چهره معصوم عروسک‌ها تبدیل می‌کند در سبک آرایش کلاسیک، چشمان عروس خانم با سایه‌های قهوه‌ای و با رنگ‌دانه‌هایی که قدرت بی‌نظیری دارند، طراحی و دیزاین خواهد شد.

در این سبک قسمت انتهایی چشم‌ها را با سایه سیاه به سمت بالا مشخص و محو می‌کنند. در آخر، شما این سبک فوق‌العاده و رؤیایی را با ابروهای مرتب و مشخص، گونه‌های برجسته، ست رژلب و رژ گونه در طیف رنگ صورتی مشاهده خواهید کرد؛ که چهره عروس بسیار شیک و موردپسند خود و اطرافیان قرار خواهد گرفت.

میکاپ لایت عروس

میکاپ لایت در این روزها طرفداران زیادی را جذب خودکرده است. در این سبک از آرایش که به سبک اروپایی نیز شهرت دارد، از لایت ترین رنگ‌های برای میکاپ استفاده خواهد شد. وزن مواد آرایشی به‌کاربرده شده در این سبک از آرایش، ملایم است و هدف آن پوشاندن برخی اشکالات پوستی است؛ و در آخر میکاپ لایت به آرایشی گفته خواهد شد که طرح ساده‌ای داشته باشد.

موضوعی که در سبک لایت و اروپایی بیش از بقیه سبک‌ها موردتوجه قرارگرفته است، غلظت و شدت کم‌رنگ‌های به‌کاربرده شده در این سبک از آرایش بوده است. از دیگر ویژگی‌های این سبک می‌توانیم به استفاده از رنگ‌های سرد و گرم، در کنار هم اشاره کرد. این رنگ‌ها باعث ایجاد هارمونی و تناسب در ظاهر فرد شده و زیبایی خاصی را در چهره فرد ایجاد خواهد کرد. رعایت تعادل نیز یکی از مهم‌ترین اصول این سبک به شما می‌آید.

 

 

میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ

میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ در لغت به معنای آرایش و پیرایش صورت با مواد آرایشی زیبایی گفته می‌شود. میکاپ به معنای آرایش صورت است و به کسی که مسئول آرایش و رفع عیوب و مشکلاتی در ناحیه صورت بوده با لوازم‌آرایش این مشکلات برطرف خواهد شد و کسانی که این کارها را انجام می‌دهند میکاپ آرتیست می‌گویند.

میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ در بعضی از مواقع با گریم اشتباه گرفته می‌شود. در اصل گریم به تکنیک‌های تیره روشن کردن یا سایه‌روشن کردن پوست و متعادل کردن برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های پوست اشاره خواهد داشت و بیشتر هدف اصلاح چهره است؛ اما در ارتباط با میکاپ و آرایش صورت صرفاً رنگ‌ها به‌صورت اضافه می‌شود و مانند گریم طبیعی جلوه نشان خواهد داد.

 

 

آرایشگرانی که با متد روز، به‌روز پیش می‌روند و مدل‌های جدید و خاص اروپایی رو می‌شناسند خوب می‌دانند که آرایش صورت و موها در کشورهای اروپایی همراه با سادگی بوده است که در اصل آرایشگران آن را میکاپ لایت معرفی می‌کنند.

این سبک آرایش به معنای هنرنمایی آرایشگر روی چهره برای ایجاد زیباتر شدن عروس بدون تغییرات واضح و چشم‌گیر صورت خواهد گرفت که این امر کار ساده‌ای نیست و نیاز به مهارت و تجربه زیادی را خواهد داشت. به همین دلیل بیشتر اروپایی‌ها برای عروسی‌شان این سبک را انتخاب می‌کنند تا باگذشت سال‌ها، زمانی که به عکس‌هایشان نگاه می‌کنند از زیبایی خود لذت کامل را ببرند.

تاریخچه میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ

بامطالعه در تاریخ متوجه خواهید شد که در دوران ماقبل تاریخ نیز مردان وزنان برای بهتر نشان دادن ظاهر خود علاقه‌مند بودند. میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ قدمتی بسیار طولانی دارد به‌طوری‌که مصریان قدیم اعم از مرد و زن از میکاپ استفاده می‌کردند. آن‌ها در روش میکاپ از رنگ‌های سیاه و سبز برای آرایش چشمان خود مورداستفاده قرار می‌دادند.

حتی در مواقعی بسیاری از پادشاهان از زیورآلات برای گوش یا ریش خود استفاده می‌کردند تا از افراد عادی تشخیص داده شوند و برجسته باشند؛ اما پادشاهان انگلیسی و فرانسوی کلاه‌گیس را به‌عنوان میکاپ می‌شناختند؛ و همچنین سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان از رنگ‌های شاد و متنوع برای میکاپ خود استفاده می‌کردند.

ایرانیان باستان برای میکاپ، از کلمه هفت‌قلم استفاده می‌کردند که این کلمه شامل مواردی مانند

1-سرخاب،

2-حنا،

3- خال،

4-سفیدآب،

5- وسمه،

6-خضاب،

7-زرک،

حتی قبل از دین اسلام میکاپ بیشتر مختص پادشاهان و ملکه‌ها بود اما بعد از ورود دین اسلام میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ در مکان‌های عمومی ممنوع شد و فقط زنان متأهل می‌توانستند در خانه خود از میکاپ استفاده کنند. زنان ایرانی آن‌قدر به زیورآلات و لوازم‌آرایش علاقه داشتند حتی پس از ورود اسلام به ایران بسیاری از زنان ایرانی پس از مرگ با زیورآلات و آرایش به خاک سپرده می‌شدند؛ اما امروزه در تمام نقاط جهان میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ بسیار موردتوجه قرارگرفته است و یک اصل به‌حساب می‌آید. البته باید توجه داشت که هر مکان و هرزمانی میکاپ مخصوص خود را دارد.

تعریف سبک یا استایل آرایش در میکاپ

به عملیاتی که در راستای زیباتر شدن چهره شکل می‌گیرد آرایش میگویند. سبک یا استایل شیوه انجام آرایش صورت است که در یک استراکچر تعریف‌شده به تقسیم وزن و هارمونی رنگ در آرایش صورت می‌پردازد. سبک آرایشی در اصل چگونگی استفاده از عمق و خانواده رنگ‌ها و توازن میان آرایش قسمت‌های گوناگون اجزای صورت در حالتی نمادین است. در هر سبک از آرایش صورت رنگ‌های آرایش با تناسب خاص مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

مدل یا افکت آرایش در میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ

مدل یا افکت در میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ به معنای ساده یعنی بازی با عناصر تشکیل‌دهنده آرایش و استفاده از رنگ و حرارت در اجزای صورت است. در این حالت با دنیایی بدوم محدودیت روبه‌رو خواهیم شد که خلاقیت در آن حرف اول را می‌زند و میکاپ آرتیست می‌تواند با حفظ سبک یا استایل آرایش دست به خلق هر نوع افکت یا آرایش صورت بزند. انواع گوناگون سبک‌های آرایش، باعث تنوع در چهره عروس خواهد شد و می‌تواند مناسب با هر شرایطی از سبک‌های مختلف آرایش استفاده کرد.

 

 

انواع سبک آرایش در میکاپ

سبک کلاسیک:

سبک آرایش کلاسیک هیچ‌وقت از مد نخواهد افتاد سبک کلاسیک قاعده بر این است که اگر آرایش در ناحیه چشم‌ها تند و غلیظ باشد باید حتماً از رنگ‌های لایت و ملایم در لب‌ها استفاده کرد و برعکس یعنی اگر لب‌ها آرایش غلیظی دارد باید از آرایش چشم لایت استفاده شود. در این سبک برای لب از رژلب‌هایی بارنگ‌های کلاسیک مانند قرمز، زرشکی و … استفاده‌شده و در ناحیه چشم از خط چشم‌هایی مشکی و متناسب و سایه‌هایی بارنگ‌های ملایم استفاده می‌شود و از رژ گونه به طرزی نامحسوس استفاده‌شده و بیشترین تأکید بر رژلب و آرایش چشم به‌صورت درست انجام می‌شود.

 

 

مدل عربی و آرایشی با غلظت بالا

در آرایشگاه زنانه میکاپ عربی، آرایش‌هایی با غلظت و حرارت بسیار بالا است و استفاده از رنگ‌هایی گرم و تیره در این نوع از میکاپ به‌شدت موردتوجه قرارگرفته است. این سبک از آرایش معمولاً بسیار شلوغ، سنگین و چرب شکل می‌گیرد و تغییرات شدیدی در آن ایجاد خواهد شد. در آرایش عربی استفاده از رنگ‌هایی سنگین و براق در چشم‌ها و لب‌ها مجاز بوده و برجسته‌سازی گونه‌ها و لب‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

 

سبک هالیوودی و تمرکز بر متعادل‌سازی چهره

میکاپ هالیوودی از زیباترین سبک آرایشی بوده در میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ به سبک هالیوودی معمولاً تمرکز بر متعادل‌سازی چهر به نحوی نامحسوس انجام خواهد شد و تا حد ممکن از استفاده بی‌رویه از فونداسیون در آن پرهیز می‌شود.

در این نوع از رنگ‌های پایه و نزدیک به پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد و از رنگ‌های زنده و شاد تا جایی که طراوت و طبیعی بودن چهره را کاور نکند مجاز خواهد بود. در این مدل از آرایش نیز شاهد تضاد زیاد در آرایش چشم و لب‌ها خواهیم بود و با تیرگی‌هایی زیبا در چشم و بی‌رنگی‌هایی درخشان در لب‌ها روبه‌رو هستیم که زیبای خاصی را به چهره می‌بخشد.

 

 

 ارایش خلیجی

در میکاپ خلیجی استفاده از سایه‌های خطی و کشیده با لایه‌هایی با مرزهای مشخص بسیار دیده می‌شود. استفاده از رنگ‌هایی تند تیره و سرد مانند سورمه‌ای، یشمی و کله غازی در آرایش چشم مجاز بوده و خط چشم‌های رنگی در این مدل از میکاپ کاربرد خواهد داشت. مژه مصنوعی مناسب در این مدل، مژه‌های ریسه‌ای پرپشت با اندازه یکسان است و رنگ‌های شاد وزنده برای رژلب و رژ گونه به شکلی وسیع و متنوع مورداستفاده قرار خواهد گرفت. در آرایش خلیجی به‌نوعی آرایش گفته می‌شود که تأکید آرایش بیشتر روی چشم‌ها به شکل غلیظی نمایش داده شود.

 

 

مدل لبنانی و خط چشم تیره

مدل آرایش لبنانی یکی از سبک‌های دلپذیر و متفاوت در میکاپ برای خانم‌ها شکل می‌گیرد. در مدل لبنانی میکاپ جهت زیرسازی از فون‌هایی سنگین و چرب باقدرت پوشانندگی بالا استفاده‌شده و برای زدن سایه چشم از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای سوخته، سورمه‌ای و امثال آن در تمام ناحیه چشم استفاده می‌شود و به صورت‌های گربه‌ای، کشیده یا گرد فید خواهد شد.

خط چشم‌هایی تیره و پهن در بالا و پایین پلک کشیده می‌شود و از مداد مشکی و چرب جهت تیره نمودن لثه چشم استفاده می‌شود. به‌تناسب این مدل سایه، رنگ رژلب انتخاب‌شده و با رژ گونه هماهنگ می‌شود. درنهایت از مژه مصنوعی برای پرپشت شدن مژه‌ها و جلوه دادن بیشتر به چشم‌ها مورداستفاده قرار خواهد گرفت و همچنین استفاده از رنگ‌های براق سایه یکی دیگر از مشخصه‌های این سبک از آرایش است.

 

 

در ادامه مدل های مختلف از ارایش عروس را به شما نشان می دهیم:

 

 

 

میکاپ عروس شیک 2023

 

میکاپ عروس جدید

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل