نماد سایت هستی بابایی

میکاپ صورت چیست؟

میکاپ صورت چیست
Rate this post

میکاپ صورت ،  آیا دستور درستی برای آرایش کردن وجود دارد؟ این ممکن است یکی از قدیمی ترین سوالات در حوزه زیبایی باشد. حتی در میان هنرمندان حرفه‌ای آرایش، این موضوع بسیار مورد بحث است و مردم تمایل زیادی به سفارش ترجیحی خود دارند.

هیچ قانون سخت و سریعی در مورد روتین زیبایی شما وجود ندارد (در نهایت، چیزهای مختلف برای افراد مختلف کار می کنند!) – اما برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید. اگر ترتیب خاصی برای آرایش و میکاپ خود ندارید، ما یک چک لیست ساده برای دنبال کردن آن تهیه کرده ایم تا بتوانید مطمئن شوید که همه پایه های خود را پوشش داده اید. هستی بابایی با سابقه ای ۱۲ ساله در زمینه میکاپ عروس چهره ای شاداب و جذاب را به شما هدیه می دهد.

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند: پنهان

میکاپ صورت چیست؟

میکاپ به معنی آرایش صورت است. از این تکنیک برای رفع نقص های احتمالی و افزایش جذابیت، در سبک های مختلف انجام می شود. معمولاً برای انجام یک میکاپ حرفه ای لازم است تا به سالن های زیبایی مراجعه کنید. هم چنین، در مواقع معمول می توانید با دانش اندک درباره ترکیب رنگ ها این کار را در خانه نیز انجام دهید.

 

 

تعریف سبک یا استایل آرایش در میکاپ صورت

سبک یا استایل میکاپ به معنای شیوه انجام آرایش صورت است که در یک استراکچر تعریف شده به تقسیم وزن و هارمونی رنگ در آرایش صورت می پردازد. در چنین بازه ای می توان به تعریف انواع سبک های آرایشی پرداخت که شامل چگونگی استفاده از عمق و خانواده رنگ ها و توازن میان آرایش قسمت های مختلف اجزای صورت در حالتی نمادین است. در دنیای میکاپ چند استایل یا سبک معروف وجود دارد که در میان آنها می توان به سبک کلاسیک، سبک اروپایی، سبک شرقی، سبک عربی، سبک هالیوودی و… اشاره کرد. تمامی این سبک ها دارای زیرمجموعه های وسیعی از انواع مدل ها و افکت ها در دنیای آرایش و زیبایی می باشند.

 

 

سبک اروپایی در ارایش صورت

در این سبک از میکاپ اروپایی بیشتر تمرکز بر روی متعادل‌سازی چهره است. این کار جوری انجام می‌شود که شخص بیننده متوجه آرایش صورت نمی‌شود. در این نوع میکاپ از کرم‌پودر بسیار کم و بیشتر از رنگ‌های پایه و نزدیک به رنگ طبیعی پوست استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم این نوع میکاپ تضاد رنگی بین چشم‌ها و لب‌ها است. امروزه انواع میکاپ لایت را به‌عنوان میکاپ اروپایی می‌شناسند.

 

سبک کلاسیک در میکاپ

قاعده کلی در سبک کلاسیک به این صورت است که اگر آرایش چشم ها تند و غلیظ باشد. آرایش لب ها باید از رنگ ملایم و لایت برخوردار باشد. برعکس این اصل نیز کاربرد دارد. بدین معنی که اگر در آرایش چشم از رنگ های ملایم و طبیعی استفاده شد. این اجازه را داریم که برای آرایش لب از رنگ های تیره و به اصطلاح جیغ استفاده کنیم. معمولا در سبک کلاسیک از رژلب هایی با رنگ های کلاسیک مانند قرمز و زرشکی استفاده می شود. در ناحیه چشم نیز از خط چشم های مشکی متناسب با سایه های ملایم به کار گرفته می شود. معمولا در این سبک، رژگونه به طور نامحسوس استفاده شده و بیشترین تاکید روی رژلب و آرایش چشم قرار دارد.

 

 

سبک شرقی در میکاپ صورت

در میکاپ با استایل شرقی، روی استفاده از رنگ های شاد و سر زنده بسیار تاکید می شود. در واقع استفاده از رنگ های شاد در لب و چشم ها بدون محدودیت بوده و شما مجاز هستید قانون سبک کلاسیک را زیر پا بگذارید. معمولا استفاده از رنگ های شاد و گرم مانند قرمز، بنفش، زرشکی، سرخابی، قهوه ای و … در این نوع میکاپ به وفور دیده می شود.

 

 

آرایش ژاپنی

مدل آرایش ژاپنی یکی از زیرمجموعه های سبک شرقی است که برای زیرسازی صورت از رنگ های روشن تر از پوست یا همرنگ با آن استفاده می شود. برای آرایش چشم ها نیز در تمام ناحیه پلک ها از سایه های تیره مانند دودی استفاده شده و به حالت کشیده فید می شود. مژه مصنوعی مناسب برای این سبک آرایش، مژه های ریسه ای کم پشت با گوشه های بلند است. برای رژلب از رنگ های شاد به کار برده شده و ناحیه گونه ها به طور نامحسوسی رژگونه زده می شوند.

 

 

سبک عربی

در آرایش عربی بیشتر از رنگ‌های گرم و تیره و به‌صورت غلیظ استفاده می‌شود. این نوع آرایش بسیار شلوغ و سنگین بوده و در نهایت با تغییر زیاد در چشم‌ها ظاهر می‌شود. همچنین در سبک عربی برجسته نشان‌دادن لب‌ها و گونه‌ها بسیار بااهمیت است. به همین دلیل از خط لب و کانسیلر تیره به‌منظور ایجاد سایه‌روشن به‌صورت غلیظ استفاده می‌شود.

 

 

آرایش هالیوودی

در این نوع آرایش معمولاً از سبک کاملاً طبیعی و نزدیک به پوست استفاده می شود تمرکز بر پوشانندگی تمیز پوست و ریزه‌کاری‌های آرایش چشم است گاهی اوقات در ناحیه لبها با تیرگی خاص جذابیت خاصی را در چهره به نمایش می‌گذارند.

 

 

میکاپ اسموکی

هنگام انتخاب رنگ برای آرایش، باید زمان روز را نیز در نظر بگیرید. برای آرایش روز، باید سایه‌های گرم (زیتونی، طلایی، زردآلویی، شنی) را انتخاب کنید. برای عصر سایه‌های سرد (خاکستری، بنفش، آبی، سیاه) سایه‌ها را می‌توان نه تنها برای پلک متحرک بالا، بلکه در پلک پایین نیز اعمال کرد. انتقال از رنگ‌های تیره به روشن باید صاف و تقریبا نامحسوس باشد و برای ریمل، مشکی بهترین انتخاب است.

 

 

ترتیب صحیح میکاپ و آرایش کردن

مرحله 1: آماده سازی با پرایمر :

قبل از هر چیز در آموزش میکاپ صورت ، همیشه با پرایمر شروع کنید. این مرحله کلیدی است زیرا یک پایه تمیز و صاف برای بقیه آرایش شما ایجاد می کند و به باقی ماندن بقیه محصولات کمک می کند تا مدت بیشتری باقی بمانند. پرایمر خنک کننده + مرطوب کننده آرایش صورت است که، پوست شما را آبرسانی، صاف، سفت و حجیم می کند. این به پوست شما ظاهری شاداب و زیبا می بخشد، بنابراین می توانید آن را به تنهایی در روزهای بدون آرایش استفاده کنید.

 

 

اگر ظاهری براق و درخشنده را دوست دارید (برخلاف آرایش مات)، پرایمر و هایلایتر صورت والنتینو بیوتی وی لایتر را دوست خواهید داشت. شما می توانید این پرایمر را زیر آرایش خود استفاده کنید، اما می توانید از آن به عنوان هایلایتر روی آرایش صورت خود نیز استفاده کنید تا کمی درخشندگی بیشتری به آن ببخشید.

 

مرحله 2: ابروهای خود را پر کنید

بعد از پرایمر، می خواهید روی ناحیه چشم خود تمرکز کنید. ابتدا ابروهای خود را شکل دهید و پر کنید، این به عنوان یک راهنما در هنگام استفاده از سایه چشم کمک زیادی به شما خواهد کرد. اگر مبتدی هستید، یک مداد ساده مانند NYX Professional Makeup Micro Brow Pencil را امتحان کنید و در نواحی کم ابروهای خود ضربه هایی شبیه مو ایجاد کنید.

 

 

میکاپ چیست ، خط ابرو والنتینو بیوتی تریو سه ابزار مفید ابرو در یک محصول است. با استفاده از برس ابرو برای فرم دادن و زیبا کردن ابروهای خود شروع کنید، خواه به دنبال حالتی کامل و براشیده باشید یا ظاهری نازک تر. در مرحله بعد، مداد را به سمت ابروهای خود می برید تا آنها را پر کنید. در نهایت، خط مایع به شما این امکان را می دهد که ابروهای خود را با حرکات واقعی و مو مانند پر کنید.

با مداد ابرو میکروفیل تریپ بیوتی، ابروهای خود را طوری پر کنید که میکاپ صورت  شما طبیعی و واقعی به نظر برسد. این محصول در پنج رنگ موجود است، بنابراین می توانید رنگی را پیدا کنید که به بهترین وجه با رنگ موهای شما مطابقت دارد. رنگدانه آن قابل ساخت است و به شما این امکان را می دهد که ظاهر خود را بسته به میزان پر ابرویی که دوست دارید شخصی سازی کنید.

 

مرحله 3: سایه چشم خود را بزنید

در مرحله بعد در میکاپ چیست، توصیه می کنیم در صورت مشاهده هرگونه ریزش، قبل از بقیه آرایش خود از سایه چشم خود استفاده کنید. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که صورت کاملاً کانتور شده خود را بررسی کنید. درست است؟ زیبایی ایده آل سایه چشم به این صورت است: ابتدا سایه پلک، سپس رنگ چین های آن و در نهایت هایلایتر در امتداد استخوان ابرو و گوشه داخلی چشم شما. برای پالتی که تمام نیازهای سایه چشم شما را برآورده می‌کند، یک گزینه همه کاره پالت سایه چشم Urban Decay را امتحان کنید. پر از رنگ های گرم و جذاب است که به راحتی ترکیب می شوند.

 

 

برای یک پالت بزرگتر با گزینه های سایه بیشتر، پالت Urban Decay Wild West را بررسی کنید. رنگ سبز موجود در این پالت برای زمانی که می خواهید ظاهر جذاب تری را تجربه کنید، کمک کننده است.

یکی دیگر از پالت‌ های جیبی در حین میکاپ صورت ، سایه Maybelline نیویورک است که، هر کدام دارای سه سایه خیره‌کننده و مکمل هستند. برای داشتن تصویری زیبا برای بیرون رفتن، رنگ‌ های بنفش پررنگ را امتحان کنید.

مرحله 4: خط چشم بزنید

در حین میکاپ چیست زمانی که مژه های شما خالی هستند، استفاده از خط چشم بسیار راحت تر است، بنابراین خط چشم خود را بعد از سایه چشم اما قبل از ریمل بزنید. اگر می‌خواهید مژه هایی پر و زیبا داشته باشید، Lancôme Idôle Liner را امتحان کنید، این خط چشم در رنگ های قهوه ای، خاکستری، آبی و سبز نیز عرضه می شود.

 

مراحل مراقبت و آماده سازی پوست و میکاپ صورت :

مراقبت از پوست برای آماده سازی پوست برای آرایش و میکاپ عروس صورت ضروری است. با استفاده از مقدار کمی کنسانتره فوم پاک کننده، شروع به آرایش کنید. سپس فوم مرطوب کننده را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید و سپس آن را با حرکات دایره ای بشویید. اکنون پوست شما کاملاً تمیز شده است. در مرحله بعد می توانید از اسپری تونیک استفاده کنید. این یک اثر متعادل کننده دارد و پوست را با رطوبت اضافی تامین می کند.

یک پمپ سرم کلاژن حاوی ویتامین C را روی صورت خود بمالید. کلاژن و اسید هیالورونیک خطوط صورت شما را محکم کرده و رطوبت بیشتری را فراهم می کند. روغن بادام و ویتامین C نیز خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود می بخشد. آنها چین و چروک های موجود را نرم می کنند و از ایجاد چین های جدید جلوگیری می کنند.

نکته زیبایی: سرم را قبل از کرم صورت خود بمالید.

 

 

با کرم دور چشم، میکاپ خود را تازه کنید. کرم دور چشم نه تنها برای استفاده روی چشم بلکه برای لب‌ها نیز مناسب است. آنها را شاداب و جوان تر می کند. کرم را زیر چشم خود مالیده و به آرامی ماساژ دهید. هر محصولی که روی انگشتان شما باقی مانده است را می توانید روی لب های خود بمالید. خطوط ریز و چین و چروک را به وضوح پر می کند تا پوستی یکدست تر داشته باشد.

 

 

پایه کامل را ایجاد کنید. با پرایمینگ صورت خود شروع کنید. سپس از کرم پودری با بافت مرطوب کننده و اسید هیالورونیک استفاده کنید تا به ایجاد پوستی صاف و یکدست کمک کند. اسید هیالورونیک دارای خاصیت حجیم کننده است و ظاهر چین و چروک را به حداقل می رساند. با کانسیلر به راحتی علائم خستگی و نواحی ناهموار رنگ را پنهان کنید. برای جلوگیری از ته نشین شدن آن در خطوط ریز و چین و چروک، آن را با پودر ترکیب کنید.

 

 

برای ماندگاری بیشتر سایه چشم، از پایه سایه چشم استفاده کنید. پلک خود را با یک سایه چشم روشن پر کنید. این باعث کاهش ظاهر چین و چروک می شود. گوشه های بیرونی چشم خود را با رنگ تیره تر تشدید کنید.  برای داشتن یک اثر لیفتینگ شدیدتر، روی یک سوم بیرونی خط مژه با خط چشم مشکی تاکید کنید. برای نرم شدن خط چشم و قرار گرفتن آن در جای خود، یک سایه چشم تیره روی آن بزنید.

 

 

در حین میکاپ بهتر است صورت خود را با برنزر و رژگونه تغییر دهید. استفاده از برنزر را از بالاترین نقطه استخوان گونه خود شروع کنید و صورت خود را به صورت 3 شکل درآورید تا اثر لیفتینگ زیبایی داشته باشید. برای افزودن کمی طراوت بیشتر، رژگونه را در امتداد استخوان گونه و تا شقیقه هایتان با حرکات دایره ای بمالید. این کار آنها را برجسته می کند و باعث می شود که برجسته به نظر برسند.

 

 

لب های خود را بزرگتر نشان دهید. با کشیدن خط لب روی لبه های بیرونی لب های خود شروع کنید و به آرامی خارج از خط طبیعی لب را بکشید. این باعث می شود لب های شما پرتر به نظر برسد. برای داشتن ظاهری درخشان و با طراوت، با استفاده از یک سایه رژ لب قدرتمند، جسورانه و زیبا عمل کنید. با استفاده از برس لب، آن را به مرکز لب های خود بمالید.

 

 

ابزارهای مورد نیاز میکاپ

مانند هر حرفه دیگری، قطعاً برای انجام آرایش صورت نیاز به ابزار دارید. ما در این بخش به معرفی برخی موارد مورد نیاز میکاپ می پردازیم. ناگفته نماند، ابزار مورد استفاده در میکاپ و گریم ممکن است با هم کمی متفاوت باشد.

ابزار مورد نیاز میکاپ شامل:

کرم مرطوب کننده و پرایمر

استفاده از کانسیلر و فاندیشن

استفاده از قلم یا براش ابرو

استفاده از ریمل و خط چشم

استفاده از رژ لب در میکاپ

استفاده از انواع براش

استفاده از رژ گونه و هایلایتر

استفاده از پالت سایه چشم

استفاده از پودر و اسپری فیکس

استفاده از گوش پاک کن و دستمال مرطوب

 

 

 

نکات مهم در میکاپ صورت و آرایش :

علاقه مندان به مراقبت از پوست و آرایش چه وجه مشترکی دارند؟ به طور طبیعی پوست سالم است. این یک واقعیت شناخته شده است که اگر می خواهید آرایش شما جادویی شود، بوم صورت شما باید تمیز و بدون هیچ گونه آلودگی باشد. پوست سالم استفاده از لوازم آرایش را آسان تر می کند، مهم نیست که مراحل آرایش و میکاپ صورت چقدر پیچیده باشد.

 

 

روتین مراقبت از پوست چیست؟

مانند هر روال دیگری در میکاپ، برای دستیابی به نتایجی عالی، به فداکاری و ثبات نیاز دارید. روتین مراقبت از پوست شامل فرآیند دقیق از بین بردن ناخالصی ها و پر کردن پوست با مواد مغذی ضروری است. این شامل شش مرحله ضروری است که باید با دقت دنبال کنید. بیایید همه آنها را یکی یکی مرور کنیم:

1. صورت خود را با پاک کننده صورت تمیز کنید: تمیز نگه داشتن پوست صورت اولین قدم برای حفظ سلامت طبیعی پوست است. یک شستشوی خوب صورت کمک می کند کثیفی، گرد و غبار و ناخالصی ها را از صورت شما پاک کرده و ظاهری شاداب به شما بدهد.

استفاده از پاک کننده صورت حداقل دو بار در روز به حفظ بهداشت پوست شما کمک می کند. سپس، شستشوی صورت ویتامین C را برای اجرای یک روال طبیعی مراقبت از پوست امتحان کنید. ویتامین C ، تازگی و زیبایی را به پوست شما می بخشد و پوست شما را از خشکی و تحریک محافظت می کند.

2. پوست خود را با استفاده از اسکراب لایه برداری کنید: لایه برداری پوست فواید شگفت انگیزی برای پوست شما دارد. شما باید از یک اسکراب ملایم صورت برای از بین بردن رسوب سلول های مرده پوست روی صورت خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم حداقل دو تا سه بار در هفته پوست خود را لایه برداری کنید تا نتایج شگفت انگیزی به دست آورید.

 

 

3. پوست خود را با یک تونر تقویت کنید: پاکسازی و شستشو ممکن است ناخالصی های پوست را از بین ببرند، اما ممکن است منافذ پوست را نیز باز کنند. یک تونر صورت به شما کمک می کند تا بعد از پاک کردن آرایش، مواد مغذی از دست رفته را جبران کنید.

شما باید از یک تونر استفاده کنید تا پوست خود را به آرامی آبرسانی کنید و منافذ پوست خود را با مواد مغذی ضروری مسدود کنید. این امر ظاهر شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند بهتر به نظر برسید. تونر صورت ویتامین C را امتحان کنید تا بهترین مراقبت از پوست را به پوست خود هدیه دهید!

4. پوست خود را با یک مرطوب کننده آبرسانی کنید: در حالی که تونینگ به تامین مواد مغذی ضروری پوست کمک زیادی می کند،  اماآبرسانی به پوست صورت با استفاده از کرم صورت یا مرطوب کننده به همان اندازه مهم است. این امر به تسریع رشد سلولی کمک می کند و پوست شما را از خشکی، خارش و سوزش پاک می کند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم از مرطوب کننده صورت بدون روغن ویتامین C Mamaearth استفاده کنید تا پوست خود را شاداب، هیدراته و به طور طبیعی عاری از رسوبات چربی نگه دارید. این محصول قبل از آموزش میکاپ عروس، به سرعت جذب پوست شما می شود و اثر غیر چرب روی پوست شما دارد.

5. کرم زیر چشم را فراموش نکنید: مهم نیست که پوست شما چقدر حساس است، پوست زیر چشم شما ظریف تر از سایر نقاط دیگر است. بنابراین، در حالی که از یک روال مراقبت از پوست پیروی می کنید، ضروری است که از کرم زیر چشم برای حفظ سلامت پوست زیر چشم خود استفاده کنید.

کرم زیر چشم Mamaearth دارای ویژگی های تغذیه ای است که به از بین بردن حلقه های تیره، پف و تورم زیر چشم شما کمک می کند. پوست را سفت می کند و با هر بار استفاده آن را درخشان و جوان می کند. برای رسیدن به نتایج دلخواه باید دو بار در روز از آن استفاده کنید.

 

 

جدیدترین مدل های میکاپ

 

 

میکاپ های ترند 2023

 

 

شیک ترین میکاپ های سال 2023

 

 

میکاپ جدید و دخترانه

 

 

شیک ترین میکاپ های سال 2023

 

سخن پایانی :

اگر شما نیاز به دانستن مراحل آرایش و میکاپ صورت برای پوست چرب یا پوست خشک داشته باشید، به سختی تفاوتی بین این دو مشاهده خواهید کرد. با این حال، اگر بافت پوست خشکی دارید، باید فونداسیون های کرمی و مرطوب کننده های صورت را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر پوست چرب دارید، باید محصول را محلول رقیق یا پایه آب داشته باشید.

خروج از نسخه موبایل